ibland så...

nu har jag lite att säga

  • jag är väldigt anti politisk korrekthet. jag får nästan rysningar när folk säger hen istället för han eller hon. jag tycker det är extremt löjligt, oftast vet man om det är en han eller en hon man pratar om. annars kan man oftast säga den, hon/han, personen osv osv.. men nu har jag upptäckt en situation där jag faktiskt saknar ett könsneutralt "den". I alla lagar jag läser nu inför juridiktentan så pratas det alltid om han. det känns inte helt okej ens för mig. hade känts lika dumt om det stod hon. samtidigt förstår jag att det inte hade gått att skriva han/hon överallt, det är jobbigt att läsa som det är redan. men vad ska man säga, jag vill inte börja säga hen för det får jag som sagt nästan rysningar av....
  • jag tycker det är skandal att lars winnerbäck inte fick fler priser på grammisgalan. han är typ sveriges bästa musiker. i kategorierna textförfattare och kompositör var han inte ens nominerad, det är det värsta. och hur kan the hives vinna bästa liveakt framför honom? dem har man ju inte ens hört talas om förra året. och hur kunde kent - världens mest överskattade band - få pris för årets album när de har årets tråkigaste album? hade folket fått bestämma hade han vunnit, precis som var fallet i den kategori han faktiskt vann. men han var värd mycket mer.
  • varför är det fortfarande så okej att röka? alltså, rökare säger jag ingenting om för jag vet inget om hur svårt det är att bli fri från ett nikotinberoende. men ibland när rökare går ut för att röka så hänger icke-rökare med (eller nån slags socialrökare blir det ju, men som inte är beroende) och tar en cigarett de också. och så flyttas det sociala liksom ut i röken fast det finns kvar folk inne som man kan umgås med. varför? det är skitkonstigt, vet folk inte att man ska röka så lite som man bara kan?

Kommentarer
Postat av: Stina

Ja, det lär vara synd om LW, han verkar vara så pank att han inte har råd att köpa böcker längre...

Jag har fortfarande kvar plasten kring den där LW-plattan som jag fick i julklapp förra året, är den nåt bra tror du? ;-)

2008-01-24 @ 16:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback