blodpudding

idag har jag börjat leva så smått igen efter min dvala. misstänker att det är nån form av akut järnbrist som ligger bakom, varför jag just tvingat i mig en portion blodpudding. egentligen tycker jag att det är ganska gott med blodpudding, men jag ryser ändå av det. det är en så otroligt konstig produkt. mycket konstigare än alla andra köttprodukter. det är ju inte ens en köttprodukt utan en restprodukt från när man gör andra köttprodukter.. eller? hur tänkte man egentligen när man började göra det?
googlade lite på blodpudding för att t.ex. få veta hur länge man ska steka det och lärde mig då att det tydigen är godast att göra i brödrosten, samt att man kan ha öl i vid tillverkningen... weird..
tre skivor var iaf max, indränkt i lingonsylt och morrötter...

Kommentarer
Postat av: Stina

Vad är skillnaden på blodpudding och blodkorv? Vi fick blodkorv på dagis men blodpudding har jag, vad jag kan minnas, aldrig ätit. Jag har alltid tänkt mig att det har samma konsistens som chokladpudding, men sen skriver du att det ska stekas i skivor och jag inser att jag har inte en aning om hur denna rätt faktiskt ser ut, haha.

2007-09-27 @ 09:12:12
Postat av: cecilia

och jag har aldrig ätit blodkorv.. men det stod nånstans att rätten varieras beroende på landsändar.. så det är väl i princip samma sak fast i olika utförande.. det är iaf INTE som chokladpudding :) det är en halvmåneformad klump som är ganska seg att skära i.. *ryser*

2007-09-28 @ 10:36:33
Postat av: Erik

Blodpudding klarar jag inte av.... Vidrigt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback