hyllning till de snälla killarna

oh kom på en grej jag tänkt skriva om ett tag men blivit hindrad av blogg.se. såg på nyhetsmorgon för nån vecka sen när de diskuterade ronnie sandahls bok "vi som aldrig sa hora" ronnie själv och en skeptisk ernst "högtalarsystem" brunner var där. jag vet inte så mycket om nivån på denna bok men jag blev ändå lite intresserad av hans resonemang. boken handlar, som jag förstod det, om de snälla killarna i hans generation (han var lika gammal som jag) som aldrig fick några tjejer. de snälla killarna som aldrig kallade tjejerna hora och som höll deras hår när de fyllekräktes, men som ändå aldrig blev deras. jag har hört detta även från andra snälla killar att tjejer bara vill ha råa tuffingar och att de själva inte har nån chans.  jag kan ju undra varför man överhuvudtaget vill ha den typen av tjej som ronnie beskrev. då får man ju nästan skylla sig själv.. vi var en hel drös med snälla tjejer som gärna ville ha de snälla killarna och så är det fortfarande. det är en myt att alla tjejer vill ha tuffa killar.
såna här killar är de bästa
  • de som inte behöver köra för fort för att imponera på en tjej eller kompisar de har i bilen
  • de som inte slår tillbaka när nån börjar utan går därifrån
  • de som inte juckar mot en på dansgolvet utan står blygt i ett hörn
  • ja nu kommer jag inte på mer men ni fattar vad jag menar
jag gillar såna som han i pensionsreklamen som inte skäms över att han klättrar ner för stegen istället för att hoppa ner i bassängen. mesar och mjukisar, det är det bästa.

Kommentarer
Postat av: Dappe

tack, äntligen får man literespons för att man är lite töntig.. men man måste tydligen ändå tuffa till sig för att man ska få nån..räcker int emed att man är en tönt..

föresten, jag brukar skriva Danne.. men kan fortsätta med Dappe om det låter bättre:P

2007-03-07 @ 12:08:24
Postat av: cecilia

nä du skriver alltid dappe, det var därför jag skrev det.. annars kallar jag ju dig danne

2007-03-07 @ 18:39:43
Postat av: Ninjan

Vilken rar utopi. Sorgligt nog är chansen att en pojke får pussa på flickan oerhört mycket mindre om denne ej juckar på vederbörandes ben. En sorts dansgolvsdarwinism. Man kan förneka den, men då är man idealistisk, inte realistisk. Trivs man med det så är det okey, men verkligheten ser fortfarande inte ut så, överlag.

2008-08-25 @ 20:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback