gbg-öland-sthlm

en vecka sedan mitt sommarlov började nu och jag har haft tre härliga dagar på öland och en mindre härlig dag bestående av hemresa. stina och jockes bröllop var jättefint och välordnat med små detaljer som att festprogrammet var i samma stil som inbjudan. me like...varje gång jag är på bröllop blir jag sugen på att gifta mig men samtidigt övertygad om att jag dels inte kommer klara av att planera ett så stort event utan att få psykbryt, dels att jag inte kommer kunna stå upp så länge i kyrkan utan att svimma, vilket har en ganska avskräckande effekt. well well.. det är nog ett tag kvar... jag kanske kan göra min svimningsnerv mindre känslig med tiden.

hemresan som borde tagit ca 5 timmar blev en heldag på 10 på grund av att jag fick nåt slags värmeslag efter ett par timmar.. åk aldrig i en bil utan ac på en av årets varmaste dagar är min rekommendation hädanefter. jag höll på att spy och svimma och hela köret och blev inte bättre förrän efter att ha hängt på hemköp i oskarshamns kalla mejeriavdelning, druckti 1,5 liter vatten, en dos resorb, ätit bananer, dextrosol och lite mcdonalds. usch det var helt fruktansvärt, det kändes som att min hjärna kokade. mycket trevligt och hjälpsamt folk i oskarshamn dock, både personal och kunder på hemköp engagerade sig och undrade hur jag mådde.

nu är jag till slut i stockholm och blir kvar här ett par veckor.. ring den som vill ses så ska vi se om jag kan knåpa in det i mitt fullspäckade schema :)

jag vet att jag bloggat dåligt på sistone.. tänkte lägga upp lite bilder på vad som hänt på sistone när jag kommer hem, så slipper jag skriva.. jag skyller på mina armar som det förresten inte är något fel på enligt läkarna.. nu har jag en remiss till sjukhuset men får vänta ett par månader (svensk sjukvård, ehrm) och vara sjukskriven tills dess. kanske måste jobba ändå ifall jag inte får nån sjukpenning... bra tänkt sverige.


Kommentarer
Postat av: Wajfi Redwine

Kul att du hade trevligt!!! :-)
Psykbryt är ordet, du lär få ett mail snart igen med senaste nytt på en viss front. *suckar o tuggar fradga*
Vi får synas snart, vi åker till sthlm imorgon. :-)

2007-06-16 @ 12:46:48
Postat av: Frugan igen

...och stackars dig som mådde så dåligt! Hehe, hade velat se dig stå o bonda vid kyldiskarna... Är Ola i sthlm så jag får se honom?

2007-06-16 @ 12:48:28
Postat av: cecilia

men gud så spännande! fast tragiskt.. låt det rinna av dig så gott det går.
japp han är i stockholm, vi är just i full färd med att visa upp varandra för diverse familj och kompisar så det är inte omöjligt :)

2007-06-16 @ 14:46:18
Postat av: Stina

Jag har sett Ola! Jockes syrras karl filmade lite vid vigseln (men inte hela) så jag har sett en kille som jag inte kände igen. Han stod bredvid dig så jag är rätt säker att det var han. Jag skulle inte känna igen honom om jag mötte honom på stan men ändå: Jag har sett'an! :-)

2007-06-16 @ 23:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback