the elräkning

det känns lite grann som att min blogg är en dialog med stina. jag skriver och stina svarar. och ibland känns det som att jag utgår från detta när jag komponerar ett inlägg. inte så att det inte är trevligt men jag vet ju att det är fler som läser. här kommer ialla fall ett högst allmänt klagomål riktat till någon som säkerligen inte läser: plusenergi.

hur otroligt svårt kan det vara att som elbolag använda sig av ett enkelt och lättförståeligt faktureringssystem? jag har denna månad fått tre stycken fakturor från min elleverantör (har alltså inte räknat in nätfakturor, vilket iofs också är puckat; att ha olika fakturor för nät och förbrukning) som avser dels beräknad förbrukning och avläst förbrukning. betalar jag alltså samma sak två gånger? det är omöjligt att hålla koll på detta och ingenstans finns information att få, så det skulle vara hur lätt som helst att lura sina kunder. vad är problemet? skicka en i månaden eller var tredje månad eller vad som helst.. regelbundenhet finns det något som heter. jag vet att jag inte är dum i huvudet, även om jag hade min glansperiod på mellanstadiet.

så nu har jag klagat lite, nu kan jag betala och se glad ut.

Kommentarer
Postat av: Stina

Det är kanske en mycket officiell chat du håller i? Jag kan börja skriva under pseudonym också! ;-) Apropå elräkningar så kan jag inte annat än hålla med dig! Vi får elräkningar flera ggr i veckan känns det som. Jag funderar på att byta till God El, undrar om deras system är bättre?

2007-07-07 @ 15:11:11
Postat av: cecilia

jag har också funderat på god el. men jag orkar aldrig sätta mig in i hur man gör eller vad det kostar... jag har ju såna problem med att få tiden att räcka till nuförtiden :P

2007-07-07 @ 23:59:26
Postat av: Stina

Nu såg jag att jag inte skrivit på länge, och att det var min tur om vi ska kunna upprätthålla dialogen.
Kan meddela att jag är uttråkad och nedstämd. Wohoo...

2007-07-11 @ 14:13:44
Postat av: cecilia

haha ja.. istället för att svara (vilket jag iofs gör nu) så skriver jag ett nytt inlägg istället så att det blir lite lättare för dig att upprätthålla dialogen :)
nedstämd? kom och hälsa på :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback