pro och jag

den här veckan har jag varit lydig och varit och simmat två (!) gånger. det kändes faktiskt lite stelt i början så det är nog bra att jag gör det.. men jag har mer än väl blivit påmind om varför jag en gång slutade simma.. dessa låååååååångsamma pensionärer.. de bildar kö, så man måste ligga och guppa bakom utan att få nån som helst träning. detta är ändå en stor simhall med 50-metersbassäng (annat än man är van vid från högdalen) men det är så otroligt mycket folk att de pensionärer som bara är långsamma simmar om de som är extremt långsamma och fyller därmed upp omkörningsfilen i mitten där jag annars kunde befunnit mig... men det är klart att även pensionärerna måste få träning, det är ju inte deras fel egentligen, jag vill bara klaga.. kanske att simhallen kunde organisera det lite bättre när det nu är så mycket folk. man behöver kanske inte spärra av halva bassängen till tävlingssimmare och annat VARJE DAG...

annars mycket trevlig och modern simhall där man låser skåpet med datachip och sånt. jag som var orolig att hänglåset skulle vara så dyrt :) bastun är riktigt fräsch också. men det slog mig idag hur mycket av vad som jag trodde var privat har flyttats ut i den offentliga sfären. inte för att det stör mig på något sätt, men JAG hade aldrig gått runt med ansiktsmask eller rakat benen i en simhall...

Kommentarer
Postat av: Stina

I mina spänstiga dar, som iofs ledde till en kollapsad fot, när jag gympade på Friskis i Ringen så var det en tjock tant som duschade o liksom lyfte på brösten för att tvätta under dem. Hon verkligen lyfte o höll dem ett o ett som en bit jongleringsstor pizzadeg medan hon sköljde rent. Jag var helt fascinerad.
Efter det brukade jag ta ur linserna innan jag duschade, som förebyggande åtgärd.

2007-07-11 @ 22:09:22
Postat av: emil

nu har jag ju inga egna, men jag tycker ju ändå det är viss skillnad på att tvätta brösten och raka benen. jag skulle aldrig få för mig att raka benen i en sporthall, det sköter jag hemma. ansiktsmask kan jag förstå då valhallabadet ju ändå kan vara ett budgetspa med bastu, bubbelpool och kallpool(iaf har vi allt det på herrarnas).
inte att förglömma så är valhallabadet ett av stadens äldsta och mest kända mötesplatser för homosexuella.

Postat av: cecilia

stina: såna har vi hos här också, och varje gång jag ser en så tänker jag att så vill jag aldrig se ut. men det är lite självförtroendehöjande att duscha offentligt ändå, även om ens kropp inte är vad den en gång varit så är den ändå snyggast där... :)
emil: hårborttagning får man ju också på spa :) jag tänker inte så mycket på att det är ofräscht utan mer pinsamt. folk ska ju liksom inte riktigt veta hur man anstränger sig för att vara fin. varje gång jag har ansiktsmask hemma så är jag livrädd att nån ska ringa på dörren...

2007-07-12 @ 11:45:03
Postat av: Stina

Jag är allergisk mot det mesta i ansiktbehandlingsväg så jag har aldrig använt ansiktsmask. Eller jo, i sjuan testade jag o fick roliga eksem.
***
Emil: Klart det är skillnad på att tvätta brösten och raka benen! Två helt olika verb och två helt (förhoppningsvis) separata kroppdelar. Är det nån som rakar bröstet nångång?

2007-07-12 @ 14:45:06
Postat av: emil

alltså på herravdelningen sitter det ju skyltar om att man inte får. men det är ju folk som rakar av skägget hela tiden. men
inte i duschen utan vid speglarna och handfaten vid väggen. jag har rakat benen en gång i en offentlig dusch iof. i schweiz. då kom två stora tyskar och vände i dörren. haha.

2007-07-12 @ 15:15:29
Postat av: Stina

Emil: Haha, du kanske har lite humor trots allt.

2007-07-12 @ 16:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback