på sjukfronten intet nytt

igår var jag på reumatologen på sahlgrenska för att mer ordentligt undersöka mina leder. läkaren ställde massor med frågor och jag fick berätta hela historien i lugn och ro och sen klä av mig och bli klämd på överallt. hon konstaterade utifrån provsvar, min berättelse och kroppsklämningen att jag inte har några reumatiska besvär eller någon ledinflammation överhuvudtaget. det var väldigt skönt att höra måste jag säga, men vad är det jag har då? jag vill ha en diagnos! anyway, jag börjar förlika mig med att jag inte kommer få någon utan att det här kommer att gå över av sig själv. läkaren tyckte att jag ska gå till en sjukgymnast för att få hjälp med lite övningar, samt att jag bör börja träna (nyhet). när man är så "tunn i musklerna" som hon tyckte att jag var så drabbas man lätt av smärttillstånd och skador om man överanstränger sig. och har man väl fått ont är det svårt att bli av med det eftersom kroppen spänner sig och får ännu ondare. dessutom är det livsfarligt att inte träna när man är student. så hon rekommenderade att jag börjar med simning för att inte belasta för mycket i början. så det ska jag göra nästa vecka. jag är ju trots allt sjukskriven och är väl i princip skyldig att göra det jag kan för att rehabilitera mig.
just det jag har varit hos en arbetsterapeut med och fått en illrosa deg som jag ska knåda för att stärka mina fingrar. vet inte om jag får behålla den nu eftersom den var nån slags reumatikerdeg men det kan ju vara bra för mig med.
well well vi får väl se om detta hjälper annars vet jag inte vad jag ska göra. men så fick jag inte tänka för läkaren så nu slutar jag med det :)

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag ska (nog) också börja simma, synd att det är lite långt mellan sthlm o gbg annars hade vi kunnat plaska ihop. Akta dig för att spräcka baddräkten bara, hehe... ;-)

2007-07-06 @ 15:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback