ring in din gissning och vinn en ny programledare

alltså seriöst.. visst ska blåsta människor också ha jobb men måste de jobba i tv? i och med att alla kanaler utom svt börjat med töntiga ordspel så öppnades en helt ny värld för dessa människor. "jaha du ringer från halmstad, det ligger i jämtland eller hur?"
idag fastnade jag såklart i lyckochansen..har jag en gissning själv så måste jag ju kolla klart för att få det rätta svaret. det är väl lite det deras affärsidé bygger på. då skulle flickan i rutan tipsa om vart det var bäst att åka på semester vissa månader. januari var det bäst att åka till australien, februari var det "rio de janeiro (inte chaneiro), undrar vart det ligger. vet du var det ligger? (frågar producenten) jaha rio de chanEro står det visst,  ja man kan ju inte veta allt här i världen".
vinsten om man kunde det rätta ordet var 20000 men så höjdes det helt plötsligt till 22500. det blev visst för många olika siffror för flickan i rutan som först tittade mycket fundersamt på siffrorna och sedan annonserade att "nu har vi höjt vinsten till TVÅ OCH ETT HALVT TUSEN"

Kommentarer
Postat av: cecilia

och ja, jag vet att det stavas janeiro jag ville bara visa hur hon uttalade

2007-01-24 @ 21:26:42
Postat av: Stina

De dära programledarna....... Det finns inte ord för hur enerverande de är!! Det vore ett straff för Saddam, att sitta med sånt jadajadasnack i öronen resten av livet, efter en vecka skulle han ha självdött. Moahahaha..

Det värsta av allt är att det finns en programledare som nog är från Värmland. Vad jag tycker om den dialekten är nog allmänt känt. :-)

2007-01-25 @ 21:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback