jag är för snäll

jehovas vittnen har kommit på besök ett par gånger.. första gången lämnade de en liten broschyr som jag tog emot och såg glad ut (??) häromdagen kom samma personer igen och frågade om jag hade läst den och om jag hade blivit rädd. det hade jag inte men jag fortsatte att se intresserad ut och praktisera det aktiva lyssnadet som vi övat på i skolan (nicka och säga ”mm”). till slut ville de ge mig en lite större broschyr som jag också tog emot och såg glad ut. Snart kommer de komma tillbaka och vilja komma in eller nåt! jag är liksom inte ett dugg intresserad av jehovas vittnen men jag kan inte med att stänga igen dörren och säga ”nej tack jag ska inte ha nåt”. jag vill ju inte vara otrevlig men samtidigt inte känna mig dum för att jag är så naiv. 


Kommentarer
Postat av: Danne

du får vara lite tuffare. vill du inte, säg ifrån. "nej tack, jag är inte intresserad" och då stänger du dörren. eller nått:P

2007-01-19 @ 15:44:49
Postat av: Stina

Jag tycker att du ska gå med i JV och skriva om dem i alla hemtentor och arbeten. Du kan säkert fixa en jobba med JV-vinkel på det mesta.

http://www.watchtower.org/z/20020801a/article_01.htm

Här kan du läsa lite om din farliga hobby, haha..

2007-01-19 @ 20:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback