att bo själv...

.. är ju rätt skönt. men igår såg jag på förkväll att man förlorar pengar på att bo ensam. att leva som ensamstående kostar ca 7200 kronor/ månad i genomsnitt och att vara sambo kostar i genomsnitt 4800/person och månad.  jag förlorar alltså 2400 på att jag bor själv. typ. det är ju helt sanslöst.  jag har ju inga problem med att få det att gå runt men fatta vad rik jag skulle vara om jag hade sambo. innan jag hörde detta var jag och handlade mat och tjurade över att det är så svårt att handla till en person. alla färskvaror ruttnar ju innan jag hinner äta upp dem. samhället är inte anpassat till singelhushåll.
fick även ett tips att om man har svårt att hitta på middagar så kan man skaffa sig en sambo som gör det åt en.. allt talar för detta alltså :)

Kommentarer
Postat av: Danne

men som du sa så är det skönt att bo själv...där håller jag med dej helt o hållet. man gör så som det passar en själv. det är skönt..pengar är inte allt? eller?

2007-01-26 @ 22:31:48
Postat av: Stina

Ät mer! Enkel lösning! ;-)

BLand det bästa med att ha sambo är att det alltid finns en varm famn att krypa upp i och nån som kan klia en på ryggen, nån att prata med och som hjälper en med stort och smått. Men det är skönt med hemmasjälvkväll nån gång i veckan! (Eller hela tiden tills man träffat rätt person att vara två med?)

Postat av: cecilia

ja jag är nog en parmänniska egentligen. men jag har ju nästan precis upptäckt ensamvärlden så jag vill nog vara kvar i den ett tag till.. det är nog bra att ha övat sig på den. säger "vuxna" iaf :)

2007-01-26 @ 23:39:59
URL: http://cinderella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback