västtrafik informerar

snöstorm när jag vaknade.. gick ändå upp extra tidigt och skyndade mig iväg eftersom det var sista pluggdagen idag innan tentan. vad möts jag av ..? "pip pip, västtrafik informerar, på grund av det rådande vädret har vi förseningar på samtliga buss och spårvagnslinjer. vi rekommenderar att ni planerar en längre restid. förseningarna uppgår genrellt till 20 minuter. " några som stod på hållplatsen när jag kom pratade om att de redan hade stått i 20 minuter. när jag själv hade stått i 25 minuter var jag lite trött på att höra att det var förseningar på 20 minuter, utan vill då veta exakt var i bergsjön min vagn befinner sig och när den kommer. efter 40 minuter i 10 minusgrader gick jag hem igen. satte mig och pluggade och drack varmt te och så småningom började vagnarna rulla igen som vanligt. vid lunch gjorde jag ett nytt försök att åka iväg men då blev det såklart helt tomt på spåret igen.. det kändes inte som att det var meningen att jag skulle till biblioteket men denna gång behövde jag bara vänta en kvart. men när jag kom in till stan upptäckte jag var alla vagnar tagit vägen.. de befann sig i kö inne i centrum där vi också fastnade. kändes som det var en miljon människor på vagnen som dessutom luktade illa... hemvägen var inte mycket bättre så idag har jag ägnat 2 timmar och 50 minuter på att försöka ta mig till och från skolan. det brukar ta 50 minuter dit och hem... ingen semla fick jag heller för de var slut. nu ska jag ägna hela kvällen åt att plugga och motivera mig med att det är över imorgon. kanske finns en del fördelar med att ha sina spårvagnar i tunnlar ändå göteborg?

Kommentarer
Postat av: Stina

*önskar att jag kunde gå ut och åka kollektivtrafik* :-)

2007-02-24 @ 11:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback