lite som hänt sen sist

tiden går så fort när man är i stockholm.. eller så är den knapp: fika, sova, hälsa på jobbet, myskväll med vännerna, sova, middag hos mormor, fika, sova, hem. MEN jag hann med att åka pulka också! riktigt roligt, det har jag inte gjort på flera år. jag och karin hittade en trasig i parken och var bara tvungna att pröva. vår tyngd gjorde att det trasiga inte spelade nån roll. pulkan hade liksom inget annat val än att hålla ihop. det är en underskattad utomhusaktivitet... mycket underskattad.

på tåget hem i morse ropade de i högtalarna efter någon sjukvårdskunnig, läkare eller sjuksköterska som kunde komma till vagn 5. strax efter stannade vi i hallsberg trots att vi inte hade nåt stopp där och så stod det en med rullstol utanför och väntade.. mystiskt. jag blir alltid så nyfiken när sånt händer... men man vill ju inte gotta sig i andras olycka och springa över till det andra fönstret och titta ut och sånt. tågvärden var för övrigt pinsamt dålig på engelska "good mårning lejdis änd jentelmen änd velcome ånbård dis extvåtauvsend baund får gottenbörg"

idag började metodkursen på riktigt.. vetenskapsteori ska vi klara av först och JAG FÖRSTÅR INTE VAD ETT PARADIGM ÄR. känns som jag aldrig kommer fatta.. jag är även redan trött på att höra om ISM-er, och jag hoppas för allt i världen att begreppet diskurs inte dyker upp mer för det fick jag nog av på pedagogiken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pulka är bra (skrev fel först och det blev bar, man vågade inte ha kvar det för då blir jag väl portad..? ;-) ).

Om du vill kan du ju börja uttala diskurs som på blekingska: "dis'kuss", så blir det kanske lite roligare? :-)

2007-02-27 @ 11:38:26
Postat av: Stina

Äsch, mitt namn trillte au innan. :-)

2007-02-27 @ 11:39:06
Postat av: cecilia

en dis'kuss är ju något man kastar :) men det lär ju iofs vara roligare än den andra sorten som jag inte ens vet vad den betyder

2007-02-27 @ 15:47:25
Postat av: Stina

'diskuss är den man kastar fattar du väl?! ;-)

2007-02-27 @ 23:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback