upptäcktsfärd

ända sen jag flyttade hit har jag tänkt att jag ska åka runt till ändstationerna med spårvagnarna och se hur det ser ut i min omgivning. häromdagen påbörjades detta men det blev bara till två stationer för det var rätt varmt på vagnen. nu har jag iaf varit vid östra sjukhuset och angered centrum. inte särskilt imponerad av nån av platserna eller vägen dit. vägen till angered bestod mest av gräs och väldigt få stopp, väl framme tornade det upp sig massa fula bruna hus som jag inte hade lust att undersöka närmre. vägen till östra sjukhuset var okej fram till härlanda kanske men sen kändes allt förvånande nog bara skabbigt, och själva sjukhuset liknade husen i angered centrum men var något gråare. men nu vet jag hur det ser ut iaf. nästa gång jag får lust är planen att ta mig till tynnered och länsmansgården.

Kommentarer
Postat av: Stina

Kommentatorn på plats!
.
Du är så duktig! Jag tänkte också ha en sån där utflyktsdag när jag bodde i Götet men det blev aldrig av... Man stannar gärna i stan när man bor vid Schillerska, tyvärr. Ett tips för att få till en hel åkdag är att bli ovän med sin kära partner, hehe.
.
Det finns förresten nån som gjort en avhandling eller liknande om att åka spårvagn i gbg; hur klientelet ändras beroende var på linjerna man befinner sig. Du får väl åka o kika på yrkesgrupper så du får ut nåt mer av det hela..?

2007-08-25 @ 18:22:25
Postat av: emil

angered har sina pärlor. finns en tjej där som gör sin egen tofu - helt ekologisk. spännande! vid östra sjukhuset finns det ett område som är jättefint med kolonilotter och inte långt bort härlanda tjärn som är jätte jättemysigt där man både kan bara och motionera. Du får ju kolla upp stationerna innan du åker dit. Ändstationen i tynnered är jättetråkig, där finns inget alls. Roligare är dock frölunda torg som erbjuder shopping i massor. Där ligger också en glassfabrik där man kan köpa massor med glass för jättelite pengar, och där har du ju varit förut. Saltholmen är att rekommendera, kanske den mysigaste ändhållplatsen med klippor och bra badmöjligheter. I länsmansgården är det inte heller så spännande. stora hus och inget mer. Sjuan ut mot bergsjön är skoj, man kan hoppa av och gå till bergsjön dä rman också kan bada. Många tunnlar på vägen dit också. Bästa ändstationerna är lätt angered(prova kulturhuset och ungdomshuset nästa gång) och saltholmen. Fårn frölunda torg kan man dock ta buss till havet tar max 15 minuter till och där är det jättevackert. Annars är linje 208(tror jag det är) till oslo att rekommendera.

2007-08-25 @ 18:35:49
Postat av: cecilia

jag kan ju inte gå för långt bort från hållplatserna och utforska för då faller ju hela ändstationsidén.. då hade jag lika gärna kunnat åka bil och kolla på hela bygden. nej jag vill bara se hur det ser ut längs linjerna. saltholmen har jag redan varit vid, liksom mölndal, guldheden och kålltorp så det är bara tynnered och länsmansgården kvar. och bergsjön då men halva den vägen har jag åkt så många gånger så det kan vänta. hur hittar jag till glasstället från frölunda torg?

2007-08-25 @ 20:21:58
Postat av: ändhållplts

en ändhållpalts är ju en ändhållplats av en anledning ofta - det finns inget längre bort.

2007-08-25 @ 21:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback