handslag

just nu går ett väldigt intressant danskt program om nåt socialpsykologiskt, hur man gör ett bra första intryck tror jag. bland annat har de gjort studier på handslag och ögonkontakt, hur det hänger samman med personlighet. till exempel så är kvinnor med fast handslag mer öppna för nya intryck, om man tar ögonkontakt är man ansvarstagande, och det finns ett samband mellan svettiga handslag och nervös personlighet. jag tyckte det var intressant för jag är lite fascinerad av handslag.. jag tycker det är så konstigt med folk som bara lägger sin hand i ens egen och låter en göra hela jobbet.. det är det värsta jag vet. man ska väl ta tag i varandra och skaka till ordentligt? har hört att det finns EU-standard på att man ska skaka 1,5 skak. alltså ner och upp, och sen halva nervägen igen. vet inte om det stämmer men jag tror att det är min standard också.. eller ialla fall att ta tag ordentligt.. så tänk på det om ni tänker hälsa på mig. annars tycker jag ni är läskiga

Kommentarer
Postat av: Anonym

i egypten skakar alla hand som om handen vore en död fisk. jättekonstigt.

2006-11-27 @ 19:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback