das ich und das es

alltså det händer nåt speciellt i kroppen när man har en tenta.. de sista dagarna innan så känns det som man bara pressar och pressar in det sista fast det nästan inte får plats.. som en resväska som är helt överfylld med kläder till bristningsgränsen (som min brukar vara). och sen sista natten och på dan innan tentan så måste man vara försiktigt så att inget av allt det där man pressat in ramlar ut på vägen. när man får tentan måste man också ta det lugnt för det är lätt att man bara vill öppna väskan och kasta ur sig allt men man måste ta lite i taget annars kan det falla bort nån liten kunskap i mängden. sen när man när klar, då bara exploderar allt och hjärnan blir helt tom. sen förhoppningsvis har det mesta satt sig för att stanna så det kommer tillbaka efter ett tag.

nu läser vi personlighetspsykologi och igår pratade vi om freud och drömtydning. jag blir lika fascinerad varje gång jag läser det ( ja jag har ju läst det några gånger nu). emellanåt tänker man att freud är en riktigt skum typ men när man börjar analysera saker och ting utifrån honom igen så funderar jag alltid på om jag inte skulle blivit en flummig freudiansk psykolog istället. men kanske inte så lämpligt eftersom jag själv är rätt störd enligt freud.
...åter till plugg...

Kommentarer
Postat av: Stina

Har du startat en lite mer aggressiv blogg för att avreagera dig? --> hockeyrumpan.blogg.se ;-)

2006-12-01 @ 23:03:27
Postat av: Anja

Ironiskt nog råkade jag se 'Stinas' kommentar när jag rullade runt på nätet. Vadfan? Vad har jag missat och varför är min blogg med här?.. De var lite läskigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback