tvinga ner fattiglapparna i underjorden

imorse när jag skulle åka tunnelbana i rusningstrafiken eftersom jag skulle med ett tidigt tåg så fick jag inte plats i tunnelbanevagnen. så fort det tåget hade lämnat perrongen kom ett nytt som jag nästan inte heller fick plats i. jag menar, vad mer kan SL göra än att ha hela tunnlarna fulla av tåg? kanske inte så smart med trängselskatter ändå...
när jag kom till centralstationen sen så visade det sig att mitt tåg var inställt. jag fick boka om den och ta ett senare tåg. jag var väldigt arg och upprörd inombords eftersom jag hatar när min planering skiter sig (särskilt om jag fått gå upp 6.30 för att hålla den), men jag skällde inte på nån. eftersom jag själv har ett serviceyrke så vet jag hur tråkigt det är när folk skäller på en för sånt man inte kan rå för.
MEN som tur var (om man nu kan se det så) så blev mitt nya tåg också lite försenat, och jag blev totalt sett mer än en timme sen, och då får jag en ny resa gratis av SJ.
under resan sov jag lite och kom fram till att trummisen i green day måste ha ett roligt jobb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback