film x 5

jag kollade på vi i femman häromdagen och kände mig väldigt smart. jag kunde ju alla frågorna!
sen har jag tittat på massa filmer i påsk eftersom jag är ensam hemma och ingen bryr sig om att jag ligger framför tvn. först såg jag corpse bride, en animerad film där figurerna såg ut som de där tyggubbarna i tvättmedelsreklamen.. det är ju ingen barnfilm men den hade inget budskap eller nån meningsfull story så de kändes inte som en vuxenfilm heller.. konstig
sen såg jag the terminal, den där tom hanks hamnar i byråkratiproblem och blir fast på en flygplats i 9 månader. jag trodde den skulle vara tråkig eftersom den enbart utspelade sig på en flygplats men den var faktiskt bra.. snacka om anpassningsförmåga..
jag tvekade länge om jag skulle våga hyra instängd men jag tänkte att jag kan ju faktiskt se den när det är ljust, vilket jag också gjorde. kan ju säga att det hade känts mycket bättre att ha en pålitlig persons hand att hålla i under tiden.. fast monstren var inte så läskiga, mer att man verkligen fick en instängdkänsla... upptäckte att jag satt och höll andan flera gånger. men slutet var helskumt.. jag är väl för dum för att förstå..
sen såg jag madagaskar som jag velat se länge men alla har sagt att den skulle vara så tråkig. jag tyckte den var rolig! det var ju roliga repliker och sånt.. david schwimmer var rolig som hypokondrisk giraff.. mer tecknat åt folket!
sen gick ju för evigt på 3an ikväll så jag såg den också. det är nån slags askungesaga med lyckligt slut.. jag älskar när de får varandra :) men jag undrar var filmskaparna får såna slut ifrån, det händer ju aldrig i verkligheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback