befogat gnäll

nu är det dags.. jag har tänkt blogga om detta ända sen snön kom i höstas men det har inte blivit av. jag tycker att snöröjningen i mitt område har varit fruktansvärt dålig den här säsongen! man har fått pulsa sig fram i stora drivor på gångvägarna innan nåt har brytt sig om att skotta bort lite. när det sen har töat och frusit på igen har det bildats buckliga isgator formade efter folks fotspår som har varit omöjliga att ta sig fram på. har nån sandat? efter nån vecka kanske...jag har aldrig halkat fram så mycket som gjort denna vinter. har äldre människor överhuvudtaget kunnat vistas ute? hur har de med barnvagn och rullstol tagit sig fram? nej fy skäms på de som är ansvariga. det går inte att skylla ifrån sig med att man blivit överraskad av dåligt väder för det har varit värre vintrar förut och då har det fungerat bättre. sen är det ungefär tre veckor sen all snö försvann ordentligt.. kanske börjar bli dags att sopa bort sanden från gatorna nu??

Kommentarer
Postat av: larsemil

du är utmanad

2006-04-28 @ 17:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback