arbetsmarknadspolitik = djupt vatten

som jag sagt tidigare, jag gillar linda skugge: http://www.expressen.se/index.jsp?a=575139
sen på tal om det här med plusjobben som har jättedåliga anställningsvillkor... avsikten är väl god men utfallet blir rätt puckat. men sen hörde jag en radioreklam häromdagen där nån sa typ "din arbetsgivare betalar 30 % av din lön i osynlig skatt, så kallad arbetsgivaravgift, som gör att arbetsgivaren drar sig för att nyanställa. halvera arbetsgivaravgiften och arbetstillfällena kommer öka" nånting i den stilen.. det låter ju väldigt kostsamt att sänka en sån stor avgift men varför inte göra det bara för ungdomar? då kan och vill ju arbetsgivaren anställa unga utan att det behöver bli med dåliga villkor. jag är inte så bra på det här med politik... är jag helt dum i huvudet nu eller? jag tycker det var ett bra förslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback