nordea

nordea blev utsatt för nån slags bedrägeri inatt, phishing-attack har jag läst att det kallades. och jag är en av de utvalda som fick ett sånt där falskt mail där det stod att jag skulle logga in med massa privata uppgifter på nåt särskilt ställe! det konstiga är att jag aldrig har varit kund hos nordea.. men men, jag tyckte det var kul ändå. men det jag inte förstår är vilka puckon det är som går på det där. Tror man inte att nordea kan stava bättre än såhär eller?

Lägg märke till!

Extraförnyelse av elektronbetalingars säkerhetssystem!!

Ärade kunder av InternetBank NORDEA. Vi låtar komma Ers kännedom de senaste nyheter
om vår bankens säkerhetssystem.

Den förnyade teknologi och den nya server tillåtar att gå ut på den annan
säkerhets nivå av era online-betalingarna.


Banken Nordea insisterar på det bindande förfarande att genomgå den
upprepade autentifisering, för att få er personalinformation överfört så
fort som möjligt på den nya, mera säker server av vår banken.


För att få ert kontots normal funktions fortgång, behövar ni ingå i ert
konto på den nya server, som är skyddad, med utnyttjande av era diskontdata; i
motsatt fall skall ert Internet konto blockeras provisoriskt under 24 timmar
för er säkerhet för tillgångarsbortförande, för att undgå "Phishing" 's attackers stora
antal, som stiger ständigt.

Ni har infört den felaktiga TAN kod (engångskod) var så snäll att pröva en gång till.


http://www.nordea-bank.net

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback