hjärtats bar

i helgen var det middag hos emma som hade fyllt år.. otroligt vad tjattrigt det blir när ett gäng tjejer ska umgås :) hursomhelst var det jättetrevligt och emma hade lagat god mat och massor med goda bullar och efterrätter! efteråt gick vi till hjärtats bar och dränkte våra sorger. hur länge har jag inte velat gå dit?! nu blev det iaf av och det var ett väldigt mysigt ställe fast väldigt trångt. bartendern var inte heller lika bra på att göra en cinderella som tjejen på gamleport, men det fick duga.. för den som inte vet varför hjärtats bar är så speciellt så är det för att Lars Winnerbäck skriver om det stället i sin låt "Brustna hjärtans höst". Den handlar om en höst när han och alla han känner är sorgsna och hänger på hjärtats bar.
Men det var en äckelgubbe som tog mig på rumpan.. vi stod några stycken och pratade och funderade på om vi skulle stanna eller gå vidare, då kom han och liksom låtsades bli knuffad mot oss och så passade han på att grabba tag i min rumpa samtidigt.. och vad gjorde jag.. ? ingenting!! blev så arg på mig själv efteråt. varför sa jag inte "jävla äckel vad håller du på med?"? nej jag bara tittade på honom.. om ingen nånsin säger nåt så kommer ju äckelgubbarna fortsätta hålla på...

idag har jag druckit godtemplardricka för första gången. det var gott.

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad är godtemplaredricka för något?

2005-11-22 @ 16:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback